روزهایی که می روند...
روزهایی که می روند...

روزهایی که می روند...

خاطرات من

برگ بیست و چهارم

دارم کتابی می خوانم به نام (هدف) نوشته برایان تریسی (نویسنده کتاب قورباغه ات را قورت بده!) 

به نظرم کتاب بسیار بسیار خوبی است . در حین مطالعه مطلبی در مورد سند چشم انداز پنج ساله زندگی داشت که فکر کردم خالی از لطف نباشه برای دوستانم بنویسم .  

پیشنهاد من : مطلب زیر را بخوانید و به سوالات پاسخ دهید . جایی برای خودتان و فقط برای خودتان (چون محرمانه است )یادداشت کنید تا (آینده خود را خلق کنید)  

متن زیر با اندکی تلخیص از این کتاب مفید برداشت شده است :

 

چشم اندار بلند مدت مهم ترین عامل تعیین کننده موفقیت شخصی و مالی در زندگی است. 

-یک خیال پنج ساله خلق کنید . 

آرمان سازی کنید و یک رویا و خیال پنج ساله برای خود در نظر بگیرید و به این فکر کنید اگر وضع به شکلی باشد که شما می خواهید ؛به کجا می رسید. به این فکر کنید که محدودیتی در کارنیست و از استعداد و قابلیتهای فراوانی برخوردارید که با استفاده از آن می توانید به اهداف خود برسید.  

به اسمان بلند آبی نگاه کنید و محدودیتی را احساس نکنید . زندگی عالی و بی کم و کاست پنج ساله آینده خود را تصور کنید بعد به جایی که امروز در ان قرار دارید می اندیشید و از خود می پرسید: 

"چه انفاقی باید برای من بیفتد تا جایی در اینده به این اهدافم دسترسی پیدا کنم؟" 

حاضر نشوید در رویاهایتان تجدید نظر کنید.  

 

***شغل و حرفه: زندگی شغلی عالی و بی کم و کاست است: 

1- به چه شکلی خواهدبود؟ 

2-چکار خواهید کرد ؟ 

3-کجا این کار را خواهید کرد؟ 

4-باچه کسانی کارخواهید کرد ؟ چه مسئولیتی خواهید داشت؟ 

5- چه مهارتها و قابلیتهایی خواهید داشت؟ 

6- به چه هدفهایی دست خواهید یافت؟ 

7- از چه مقام و رتبه ای در کارتان بهره مند خواهید بود؟ 

 

***زندگی مالی

1- پنج ساله اینده در همین موقع چه درآمدی خواهید داشت؟ 

2- چه سبک و طرزی در زندگی خواهید داشت؟ 

3- در چگونه خانه ای زندگی خواهید کرد؟ 

4-در چه اتومبیلی سوار خواهید شد؟ 

5- برای خود و خانواده تان از چه تجملاتی استفاده خواهیدکرد؟ 

6- در حساب بانکی خود چه مبلغی خواهید داشت؟ 

7-همه ماهه چه مبلغی پس انداز و سرمایه گذاری خواهیدکرد؟ 

8- به هنکام بازنشستگی می خواهید چه مبلغی را داشته باشید؟ 

  

***زندگی خانوادگی عالی خود را در ذهن جان ببخشید. 

1- اگر زندگی خانوادگی شما پنج سال دیگر در این زمان عالی باشد چه شکل و شمایلی خواهد داشت؟ 

2-با چه کسی خواهید بود؟ با چه کسی دیگر نخواهید بود؟ 

3-کجا و چگونه زندگی خواهیدکرد؟ 

4- زندگی شما چه استانداردی خواهدداشت؟ 

5- با مهم ترین اشخاص حاضر در زندگی تان چه روابطی خواهید داشت؟ 

 

***سلامتی و وضعیت جسمانی

1- وزن ایده آل شما چقدر است ؟ 

2- در طی هفته چقدر ورزش می کنید؟ 

3- سطح سلامتی ایده آل شما در چه حد و اندازه ای خواهدبود؟ 

4- امروز چه تغییراتی باید در زندگی خود ، برنامه غذایی و تمرینات ورزشی ایجاد کنید تا درآینده از سلامت جسمانی کافی برخوردار باشید؟ 

 

***مهارت ، دانش ، استعداد ،تحصیلات و توانمندی ها 

1- پنج سال دیگر در چنین زمانی چه دانش و مهارت دیگری به دست آورده اید؟ 

2- درچه زمینه ای عالی ظاهر می شوید؟ 

3- روزها چه می کنید تا دانش و مهارت مورد نیاز را برای تبدیل شدن به یک موفق  سطح بالا افزایش دهید؟ 

نظرات 5 + ارسال نظر
باران پاییزی چهارشنبه 25 بهمن 1391 ساعت 10:11 http://baranpaiezi.blogsky.com

کتاب خیلی خوبیه این کتاب رها. ممنون از یاد آوریش

اره فوق العاده است . نمی تونم کنار بگذارمش. عالیه!

amine پنج‌شنبه 26 بهمن 1391 ساعت 08:10 http://sarzamineman1.blogsky.com/

به من رمز نمیدی؟

بخدا شرمنده شدم . اخه همون سوالات پست قبلی را برای خودم جواب داده بودم و مثلا سند چشم انداز 5 ساله ام بود خجالت کشیدم

باران پاییزی پنج‌شنبه 26 بهمن 1391 ساعت 09:36 http://baranpaiezi.blogsky.com

آیا منم می تونم رمز رو داشته باشم آیا؟؟؟؟؟؟
اگه قبلن دادی یادم رفته ولی فکر کنم تو اون یکی وبلاگتون بود. البته اگر مایلی.

دیگه دارم از شرمندگی می میرم چون این یکی پست واقعیات زندگی ام مثلا سند چشم انداز 5 ساله است

Barannn پنج‌شنبه 26 بهمن 1391 ساعت 10:58 http://barannn-ee-bahari.blogfa.com

دینگ دینگ..

سلام..
هنوز وبلاگتو نخوندم برم ب کارام برسم سره فرصت میام میخونمت..
خوشحال شدم از آشناییت عزیزم..
در ضمن..
رمزم میخوام البته اگه قابل بدونی..


دانگ دونگ
سلام به روی ماهت . خوش اومدی گلم .
وای از رمز این سند چشم انداز 5 ساله زندگیمه سوالات که توی پست قبلی نوشتم را برای خودم جواب داده بودم

آسیه پنج‌شنبه 26 بهمن 1391 ساعت 15:47 http://neveshtehayea30.blogfa.com

اگه فرصت شد و حسش اومد همه موارد رو تو زندگی به کار میگیرم ببینم نتیجه چی میشه

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد